خرید آسان، سریع و راحت از محصولات سایت : 2236117-0910
خرید آسان، سریع و راحت از محصولات سایت : 2236117-0910

راهنمای انتخاب بهترین ریل کشو

ریل کشو از جمله یراق آلات پرکاربرد در فضای آشپزخانه است. همینطور از این محصول در نصب اکسسوری های کمد دیواری نیز استفاده می شود.نقش ریل کشو در نصب تجهیزات آشپزخانه حرکت دادن به کشوهای آشپزخانه و یا اکسسوری هایی که کشویی نصب می شوند می باشد.

در گذشته برای حرکت ریلی کشوها زهوار چوبی نصب کرده و حفره ای عمودی برای جا انداختن کشو به روی زوار در پهلوهای جانبی کشو نصب می کردند.هنوز هم در ساخت برخی وسایل که کشوهای کوچک و کم کاربرد دارند و در واقع به ریل کشو احتیاجی ندارند با استفاده از زهوار چوبی کشو حرکت می کند.

اما برای کشوهای بزرگتر که لازم است وزن بیشتری را تحمل کنند تدابیر جدیدی اندیشیده شد و اولین نوع ریل یعنی ریل های غلطکی به بازار آمد که نحوه حرکت آن بدین صورت است که بین دو نوار فلزی که معمولا به صورت سفید رنگ رنگامیزی می شوند یک غلطک حرکت می کند. این محصول دارای نصب ساده ایست و نیاز به تخصص خاصی ندارد.به طور معمول ریل غلطکی توسط دریل و چند پیچ بر روی بدنه کابینت تعبیه می شود. غلطک بر باکس کشو وصل میشود و نواری که غلطک روی آن حرکت می‌کند  بر روی بدنه کابینت قرار می گیرد.

در این مطلب بهتر است به بررسی انواع ریل کشو در ادامه بپردازیم تا با تاریخچه انواع ریل بهتر آشنا شوید.

انواع ریل کشو

برای مصارف مختلف ریل کشو متفاوت است. به عنوان مثال نصب ریل ساچمه ای برای بسیاری از کشوها به خوبی جواب می دهد که در ادامه به بررسی ساختار این ریل و کاربردهای آن می پردازیم.

  • ریل کشو ساچمه ای

ریل کشو ساچمه ای یکی از با کیفیت ترین ریل های بازار است که بعد از ریل های غلطی ساخته شد. این ریل دوام و استحکام بالایی داشته و در نصب بسیاری از اکسسورهای مربوط به آشپزخانه از آن استفاده می شود. این محصول بیشتر به صورت ریل کشو سه تیکه ساچمه ای به فروش می رود. ریل کشو سه تیکه ساچمه ای از 25 سانتی متر تا 70 سانتی متر در بازار یافت می شود. انتخاب نوع این محصول معمولا به میزان باری که روی کشو باید تحمل کند بستگی دارد. این محصول قیمت مناسب و استحکام بالایی داشته و معمولا به صورت روان حرکت می کند. ریل ساچمه ای سه تیکه خود دارای دو مدل شامل ریل ساچمه ای سه تیکه پهن و ریل ساچمه ای سه تیکه باریک می باشد.

در نظر داشته باشید که ریل ساچمه ای دو تکه قدرت تحمل وزن بالایی ندارد و بیشتر برای کشوهای تزیینی همچون کشو میز ال سی دی و یا عسلی استفاده می شود.

 

  • ریل کشو تاندم

اگر میخواهید کشویی که بر آن ریل نصب می کنید از حرکت روان و بی صدا برخوردار شود پیشنهاد می کنم ریل کشو تاندم تهیه نمایید. این محصول هم دارای زیبایی ظاهری است و هم کشو به کمک آن نرم و روان حرکت می کند. تصور کنید که بر کشو لباس های خود ریل تاندم نصب کرده اید وقتی میخواهید کشو را ببندید قبل از آنکه کشو کاملا بسته شده اگر دست خود را کاملا رها کنید کشو بصورت خودبخود و آرام بند بسته می شود. ریل تاندم فول آرام بند یکی از انواع ریل کشو تاندم در کنار مدل های مگنتی  است. ریل تاندم فول آرام بند در ساختار خود دارای پمپی است که حرکت آن را آرام و روان می کند. ریل کشو تاندم را برخی از افراد ریل مخفی نیز می خوانند .

  • ریل کشو بدنه دار

با پیشرفت تکنولوژی ریل کشو بدنه دار در انواع مختلف کاربردی به بازار آمد که یکی از انواع محبوب آن می توان به ریل بدنه دار مجیک باکس اسلیم اشاره کرد. این ریل به صورت مخفی نصب می شود و دارای دو بدنه جداست که به دیواره های بغلی کشو نصب می شود. با تهیه ریل بدنه دار مجیک باکس دیگر کشو نیازی به ام دی اف کناره ها نداشته و ریل بدنه دار کشو جایگزین آن میشود. بدنه های ریل کشو بدنه دار از 8 سانت تا 17 سانت متنوع است. به بیان دیگر این محصول دارای ارتفاعی 8 سانتی تا 17 سانتی می باشد. همانطور که در بالا اشاره شد این محصول بدنه ای دو قسمتی دارد که شامل ریل تاندم مخفی و بدنه فلزی کناره های کشو می باشد.

  • ریل کشو بدنه شیشه ای

ساختار ظاهری این محصول همانند ریل کشو بدنه دار است با این تفاوت که بدنه جانبی کشو را شیشه ال ایی دی خور نصب می کنند. ریل مجیک باکس با بدنه شیشه ای LED یکی از انواع ریل کشو بدنه شیشه ایست که در ساختار نصب آن چراغ ال ایی دی خور که با سنسور روشن می شود به کار می برند. بدین معنا که وقتی درب کشو کابینت را باز می کنیم چراغ های ال ایی دی داخل شیشه روشن می شود و جلوه زیبایی به درون کابینت می دهد. بدین روش شما می توانید به راحتی هر آنچه را که نیاز دارید در فضای روشن کابینت قرار دهید و یا از آن بردارید.

 

نصب ریل کشو

ریل کشو را پس از خرید در قسمت هایی مانند کشو کابینت یا کشو کمد دیواری  نصب می کنند. در ادامه به بررسی نصب ریل تاندم و ریل ساچمه ای می پردازیم.

نصب ریل مخفی تاندم

ریل مخفی در دو مدل فول و نیمه فول به بازار عرضه می شود. ریل تاندم نیمه فول تا نصف کشو بیرون می آید و معمولا از این نوع ریل برای کشوهایی مثل کشو میزهای اداری استفاده می شود که نیاز به دسترسی همه جانبه ندارند  اما ریل تاندم فول به صورت کامل از کشو خارج می شود و می توان دسترسی همه جانبه ای به فضای داخل کشو داشت.

ریل کشو مخفی دارای دو بخش به نام کلیپس و بدنه فلزی می باشد برای نصب ریل تانم کشو باید به شیوه زیر عمل کنید:

  • در ابتدا لازم است کلیپس های آن را از دو طرف چپ و راست جلوی باکس کشو با پیچ مخصوص آن نصب کنید. سپس باکس کشو را روی ریل قرار دهید و به سمت عقب حرکت دهید تا خار نگهدارنده روی ریل کشو کابینت در قسمت سوراخ پشت کشو قرار بگیرد.
  • پس از قرارگیری کشو روی ریل درب آن را با کلیپس ها در جهت مناسب تنظیم کنید.

نصب ریل ساچمه ای:

ریل ساچمه ای یا همان ریل بلبرینگی از ریل های پرکاربرد بازار می باشد که برای نصب آن به متر، پیچ و دریل احتیاج داریم. برای نصب این محصول روی بدنه کشو را با مداد علامت بزنید یعنی ریل رو روی قسمتی که قرار است نصب کنید قرار داده و علامت بزنید.

برای نصب ریل لازم است آن را پس از علامتگذاری درجای خود محکم کنید.و قسمت داخلی آن را به بیرون بکشید تا محل نصب مشخص شود. با دریل و پیچ می توانید جای ریل را روی کشو محکم کنید.پس از نصب نوار فلزی ریل ساچمه ای به دیواره ثابت کشو باید قسمت متحرک را نیز به بدنه کشو نصب کنیم و کشو را در محل مناسبی که بر دیواره نصب کرده ایم جای گذاری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.