خرید آسان، سریع و راحت از محصولات سایت : 2236117-0910
خرید آسان، سریع و راحت از محصولات سایت : 2236117-0910

چند معیار اساسی برای انتخاب آبچکان

چند معیار اساسی برای انتخاب آبچکان

شاید انتخاب آبچکان مناسب در نگاه اول آسان به نظر بیاید اما لازم است فاکتورهایی را در نظر بگیریید که قبل از پرداخت وجه بدانید دقیقا در انتظار چه محصولی هستید. این کالا محصولی ضروری در هر آشپزخانه ای محسوب می شود حتی اگر در آن آشپزخانه ماشین ظرفشویی داشته باشید باز هم ظروفی پیدا می شوند که نیاز است آنها را با دست بشویید. پس از شست و شوی ظروف معمولا آن ها را در یکی از انواع آبچکان رومیزی، آبچکان پشت پنجره  و یا آبچکان داخل یونیت کابینت قرار می دهیم که هر کدام از این مدل ها را می توانید با توجه به نوع نیاز خود تهیه کنید.

در آشپزخانه سه فعالیت مهم از قبیل نگهداری مواد غذایی، آشپزی و شست و شو انجام می گیرد و در واقع فضای بین اجاق گاز، یخچال و سینک ظرفشویی مثلث کاری ما محسوب می شوند که هر کدام از آن ها باید در جای مناسب و در فواصل صحیح نسبت به یکدیگر قرار بگیرند تا ازدحام و شلوغی در حین انجام کار ایجاد نشود. محل سینک ظرفشویی فضایی است که در آن آبچکان یا جاظرفی قرار داده می شود که توجه به  رعایت اصل ارگونومی و حرکت بدون مانع و آسان در محل شست وشو از مواردی است که در طراحی منزل باید بدان پرداخته شود.

همینطور توجه به نوع دکوراسیون آشپزخانه، و مدل کابینت یکی از مواردی است که تا حدودی در انتخاب اکسسوری آشپزخانه تاثیر گذار می باشد. به عنوان مثال در برخی از آشپزخانه ها از کابینت فلزی و در بعضی دیگر از کابینت ام دی اف استفاده می شود که جنس کابینت در انتخاب آبچکان یکی از فاکتورهایی است که باید بدان توجه شود و در ادامه در مورد این فاکتور به صورت مفصل توضیح خواهیم داد.

در انتخاب آبچکان به معیارهای زیر توجه کنید تا انتخاب درستی انجام دهید.

بررسی 8 معیار برتر انتخاب آبچکان

همخوانی جنس کابینت با نوع آبچکان

نصب آبچکان درون کابینت ام دی اف

همانطور که اشاره شد در برخی از منازل از کابینت های فلزی و در برخی دیگر از کابینت های ام دی اف استفاده می شود. توجه داشته باشید که شکل آبچکان مخصوص کابینت فلزی با آبچکان مخصوص کابینت ام دی اف فرق دارد. مدل مخصوص کابینت ام دی اف دارای پایه نگهدارنده بوده درحالیکه مدل مخصوص کابینت فلزی مستقیم و بدون رابط نصب می شود.

همینطور ضخامت کابینت فلزی نازک تر از کابینت ام دی اف می باشد که این مساله باعث شده تا سایز محصول مخصوص کابینت فلزی با کابینت ام دی اف فرق داشته باشد. به عنوان مثال اگر سایز آبچکان در هنگام خریداری مخصوص یونیت 100 باشد در کابینت های ام دی اف این اندازه کمی کوچکتر از 100 سانتی متر تولید می شود تا با اضافه شدن ضخامت دیواره کابینت ام دی اف مشکلی ایجاد نشود اما در مدل های مخصوص کابینت فلزی بدلیل نازک بودن ضخامت فلز این اندازه همان 100 سانتی متری تولید می شود.

اندازه گیری سایز دقیق کابینت

اندازه گیری دقیق

با توجه به تعاریفی که در قسمت بالا شد حتما متوجه شده اید که قبل از خرید جاظرفی باید سایز کابینت را اندازه بگیرید. اگر قصد خرید مدل های مخصوص داخل یونیت را دارید لازم است بدانید که این مدل ها در یونیت های 80، 90، 100 و 120 به بازار عرضه می شوند که در مدل های مخصوص MDF سایز آبچکان چند سانت کوچکتر از یونیت می باشد تا هنگامی که آن را درون یونیت قرار می دهیم مشکلی پیش نیاید.

برای اندازه گیری سایز کابینت طول و عرض و ارتفاع کابینت را اندازه گیری کنید تا در هنگام خرید فروشنده شما را راهنمایی کند.

توجه به جنس آبچکان

یکی دیگر از فاکتورهایی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید جنس آبچکان می باشد. این محصول در انواع استیل، آلومینیومی و آبکاری در بازار موجود است که جنس استیل آن از نظر کیفیت و استقامت مناسب ترین بوده و جنس آلومینیوم و آبکاری از نظر قیمت مقرون به صرفه تر هستند.

توجه به حجم ظروف مصرفی در طول روز

حجم زیاد ظروف کثیف در آشپزخانه و نیاز به آبچکان

از آنجا که آبچکان یک اکسسوری کابینت مهم و ضروری محسوب می شود این محصول در انواع مختلف و متنوع رومیزی، پشت پنجره، آویز و داخل یونیت طراحی می شود که هر کدام در مدل های دو طبقه و یک طبقه تولید شده اند و  مناسب فضای خاصی می باشند. به عنوان مثال آبچکان رومیزی در آشپزخانه هایی کاربرد دارد که کوچک بوده و امکان نصب آبچکان داخل یونیت ممکن نمی باشد. مدل پشت پنجره نیز از مدل های جدید می باشد که طرفداران زیادی به خود جذب کرده و مخصوص قرار دادن روی سینک به گونه ای که شیر ظرفشویی در زیر آن قرار بگیرد می باشد.

حال انواع مدل هایی که بدان اشاره شد در ابعاد و یونیت های مختلف تولید می شوند که شما باید با در نظر گرفتن فضایی که در اختیار دارید و میزان ظروفی که در طول روز مورد شست و شو قرار می دهید مدل مخصوص آشپزخانه خود را انتخاب کنید.

توجه به سایز سینک ظرفشویی

تناسب سایز سینک با سایز آبچکان

همانطور که می دانید در مدل مخصوص داخل یوینیت خصوصا اگر این مدل بدون سینی باشد آب ظروف درون ظرفشویی چکیده می شود. بنابر این باید سایز آبچکان متناسب با سایز ظرفشویی بوده تا از این نظر مشکلی پیش نیاید.

توجه به پایه های مدل رومیزی

توجه به پایه های آبچکان برای جلوگیری از خش انداختن به کف

یکی دیگر از مواردی که در مدل های رومیزی باید بدان توجه شود نوع پایه های آبچکان رومیزی باید به نحوی باشد که بر سطحی که قرار می گیرد خط و خش ایجاد نکند.

وجود سینی در مدل های رومیزی

ضرورت وجود سینی در آبچکان های رومیزی

اگر تصمیم به خرید آبچکان رومیزی دارید از آنجا که این مدل ها بر روی کانتر آشپزخانه قرار می گیرند بهتر است در زیر آن سینی مخصوصی برای جمع آوری آب ظروف تعبیه شده باشد.

توجه به مزیت وجود جاقاشقی و دیگر امکانات

مزیت وجود جاقاشقی در آبچکان

از آنجا که قاشق و چنگال نیز جزو ظروف مصرفی در طول روز محسوب می شوند بهتر است جاظرفی رومیزی یا پشت پنجره مجهز به جاقاشقی نیز باشد. در برخی مدل های جاقاشقی از جنس استیل که کیفیت برتر و دوام عمر بالاتری دارد می باشد و در برخی مدل های دیگر جاقاشقی از جنس پلاستیکی می باشد.

همینطور در مدل جدید آبچکان پشت پنجره علاوه بر جاقاشقی امکانات دیگری همچون جا اسکاجی، جای سینی، و سبد مخصوص میوه وجود دارد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.