خرید آسان، سریع و راحت از محصولات سایت : 2236117-0910
خرید آسان، سریع و راحت از محصولات سایت : 2236117-0910

اصول نورپردازی کابینت آشپزخانه

یکی از مهم ترین مسائلی که در زیبایی آشپزخانه تاثیرگذار است، نورپردازی کابینت ها می باشد. این نورپردازی باید با توجه به اصول خاصی انجام گیرد تا بتواند هارمونی زیبایی با سایر اجزای آشپزخانه ایجاد نماید. در صورتی که این نورپردازی با قواعد صحیح انجام شود، محیط آشپزخانه بزرگ تر و زیباتر به نظر خواهد رسید. بدین منظور از انواع چراغ ها کوچک و بزرگ با نورهایی به رنگ های متفاوت استفاده می شود. این چراغ ها در بخش مختلف آشپزخانه همچون اوپن، گاز، هود، سقف و … قرار می گیرند. انواع چراغ های آویزان از سقف می توانند ظاهری مدرن و متفاوت به آشپزخانه ببخشند.

این چراغ ها امروزه به میزان زیادی در نورپردازی کابینت مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای مورد استفاده در نورپردازی آشپزخانه می توان به نور مخفی کابینت اشاره کرد. این ابزار می تواند جلوه ای بسیار خاص به آشپزخانه شما بدهد. در ادامه به بیان اصول حرفه ای نورپردازی کابینت آشپزخانه می پردازیم. شما با به کار گیری این اصول خواهید توانست آشپزخانه ای ایده آل را مطابق با سلیقه خود طراحی نمایید.

نورپردازی حرفه ای کابینت

نورپردازی آشپزخانه به چه منظوری انجام می شود؟

به طور کلی نورپردازی آشپزخانه به دو دلیل انجام می گیرد که به شرح زیر می باشند:

  • نورپردازی دکوراتیو به منظور زیباسازی محیط انجام می گیرد و جنبه کاربردی زیادی ندارد. این نوع نورپردازی باید توسط معماران داخلی و افراد متخصص و کاملا حرفه ای طراحی شود. معماران با ایجاد تضاد در رنگ های موجود، ظاهری دلنشین و زیبا به فضای آشپزخانه می بخشند.
  • نورپردازی کاربردی این امکان را به شما می دهد که قسمت های تاریک آشپزخانه را روشن نمایید و به کارهای خود مشغول شوید. این نوع چراغ ها به اندازه چراغ های دکوراتیو در زیباسازی محیط نقش ندارند. در واقع از این نوع نورپردازی برای تامین نور کافی در آشپزخانه استفاده می شود. بدین منظور چراغ های سقفی یا توکار مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع نورپردازی کابینت

نورپردازی کابینت به دو شکل داخلی و خارجی انجام می شود. نورپردازی خارجی کابینت های می تواند به شکل های نقطه ای و خطی انجام شود. نورپردازی خطی نسبت به نورپردازی نقطه ای روشی جدیدتر است و ظاهری بسیار شیک به آشپزخانه می بخشد. از این نوع نورپردازی می توان در قسمت های زیرین و بالایی کابینت های دیواری یا کابینت های کف استفاده نمود. بدین منظور از نوارهای LED استفاده می شود. به دلیل وجود سینک ظرفشویی در آشپزخانه بهتر است از چراغ های LED ضد آب در این محیط استفاده شود. معمولا به افراد توصیه می شود که رنگ چراغ ها را مطابق با سلیقه خود و دکور آشپزخانه انتخاب نمایند. اما امروزه محصولاتی با امکان تغییر رنگ و شدت نور به بازار عرضه شده اند.

با استفاده از این چراغ ها می توان به آسانی در دکوراسیون و فضای آشپزخانه تنوع ایجاد کرد. یکی دیگر از ابزارآلاتی که می توان در نورپردازی کابینت از آن استفاده کرد، چراغ فلورسنت زیر کابینتی است. این چراغ می تواند جلوه بسیار ویژه ای به آشپزخانه بدهد. لامپ های هالوژن از دیگر تجهیزات مورد استفاده در نورپردازی آشپزخانه است. مدل های مختلفی از این لامپ ها با سایزها و رنگ های متنوع در بازار موجود هستند. کانترها بخش هایی از آشپزخانه هستند که به میزان زیادی مورد استفاده قرار می گیرند. برای نورپردازی این بخش ها می توان از چراغ های زیر کابینتی استفاده نمود.

نورهای مخفی برای کابینت

نورپردازی کابینت در بخش داخلی

برای نورپردازی داخلی کابینت معمولا از چراغ های مخصوص کوچک استفاده می شود. این چراغ ها مصرف انرژی کمی دارند و مناسب استفاده در داخل کابینت هستند. معمولا از این لامپ ها در کابینت های شیشه ای استفاده می شود. گاهی ممکن است برخی کابینت ها در محلی قرار گرفته باشند که به دلیل زاویه نامناسب نور، داخل آن ها تاریک بوده و به خوبی مشخص نباشد. به منظور رفع این مشکل از چراغ های داخل کابینتی استفاده می شود که بسیار کاربردی هستند.

مزایای استفاده از نور مخفی کابینت

چراغ های مخصوص نورپردازی کابینت دارای مصرف برق کمی هستند و طول عمر زیادی دارند. از طرفی نصب آن ها کم هزینه است و شما می توانید با استفاده از این محصولات، ظاهری متفاوت به آشپزخانه ببخشید. در واقع می توان گفت اکثر روش های طراحی و تغییر دکوراسیون دارای قیمت های بالایی هستند. اما استفاده از نور مخفی کابینت این امکان را به شما می دهد که با هزینه ای مقرون به صرفه، تغییری زیبا در منزل خود ایجاد کنید. از طرفی این چراغ ها دوستدار محیط زیست و طبیعت هستند و هیچ گونه اشعه آلوده کننده ای ایجاد نمی کنند.

یکی از نکات مثبت استفاده از نور مخفی کابینت این است که در صورت روشن بودن طولانی مدت، گرما تولید نمی کند. با استفاده از این محصولات دیگر نیازی به تعویض مداوم لامپ ها وجود ندارد. همچنین قابل ذکر است که در صورت نصب صحیح، این نورهای مخفی هرگز آویزان یا شل نمی شوند و به خوبی با چسب مخصوص در جای خود ثابت می مانند. در واقع نصب آن ها با سرعت بالا و به آسانی انجام می شود. از طرفی نور این چراغ ها بسیار مناسب است و موجب اذیت شدن چشم ها نمی شود.

نورپردازی حرفه ای آشپزخانه

قیمت نور مخفی کابینت

قیمت نور مخفی کابینت در درجه اول به این بستگی دارد که شما کدام مدل از این محصولات را خریداری نموده اید. ضد آب بودن، چند رنگ بودن و … فاکتورهایی هستند که می توانند قیمت این چراغ ها را تغییر دهند. همچنین متراژ آشپزخانه می تواند در هزینه نهایی نورپردازی تاثیرگذار باشد. زیرا شما باید خرید چراغ نور مخفی را مطابق با متراژ آشپزخانه خود انجام دهید. بنابراین نمی توان قیمت مشخصی بیان کرد و برای تعیین قیمت باید به فاکتورهای گوناگونی توجه شود.

سوالات متداول

آیا حتما باید در نورپردازی آشپزخانه از چراغ های ضد آب استفاده کنیم؟

بهتر است برای حفظ امنیت و جلوگیری از برق گرفتگی، از چراغ های نواری ضد آب استفاده شود. در صورتی که نمی خواهید در تمام متراژ آشپزخانه از این لامپ ها استفاده نمایید، بهتر است تنها در نواحی اطراف سینک ظرفشویی از چراغ های ضد آب استفاده کنید.

نورپردازی کابینت با بهترین کیفیت

آیا می توان از چراغ های سنسوردار برای نورپردازی آشپزخانه استفاده کرد؟

امروزه چراغ های سنسوردار به خوبی جایگاه خود را در بازار پیدا کرده اند و در بسیاری از مکان ها مورد استفاده قرار می گیرند. نورپردازی آشپزخانه نیز از این قاعده مستثنی نیست و می توان از چراغ های سنسوردار در این محل استفاده نمود. همچنین چراغ های داخل کابینتی نیز می توانند از نوع سنسوردار باشند که با باز و بسته کردن درب کابینت روشن و خاموش شوند.

آیا می توان پس از نصب کابینت ها درون آن ها چراغ تعبیه نمود؟

بله، امکان انجام نورپردازی کابینت و قرار دادن چراغ درون آن پس از نصب کابینت نیز امکان پذیر می باشد.

آیا می توان داخل کشوهای آشپزخانه را نیز نورپردازی کرد؟

بله این امکان وجود دارد و شما می توانید برای ایجاد روشنایی و نور کافی در داخل کشوها، نسبت به نصب چراغ های مخصوص در این قسمت ها اقدام نمایید. دقت داشته باشید که لامپ های مورد استفاده در کشوها نیز از نوع سنسوردار می باشند. به طوری که در هنگام باز کردن کشو روشن شده و در هنگام بستن آن خاموش می شوند. این موضوع خود می تواند سبب صرفه جویی در مصرف انرژی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.