خرید آسان، سریع و راحت از محصولات سایت : 2236117-0910
خرید آسان، سریع و راحت از محصولات سایت : 2236117-0910

ایده نورپردازی کابینت ام دی اف آشپزخانه

ایده نورپردازی کابینت ام دی اف آشپزخانه

آیا به دنبال راهی هستید که بتوانید آشپزخانه کوچک خود را بزرگتر نشان دهید یا اینکه قصد دارید با هزینه ای مناسب بر زیبایی و جلوه آن بیفزایید؟ نورپردازی آشپزخانه یکی از راه های بسیار مقرون به صرفه برای ایجاد همان تغییری است که به دنبالش هستید. طراحی اصولی نورپردازی کابینت ها را می توان با کمک ایده های جدید انجام داد و به این صورت فضایی مدرن و شیک را در آشپزخانه ایجاد کرد. در این محتوا با ما همراه باشید تا شما را با 9 ایده جذاب برای نورپردازی آشپزخانه و کابینت ام دی اف آشنا کنیم.

نکات ابتدایی برای طراحی نورپردازی آشپزخانه

شما می توانید با لایه بندی نور در آشپزخانه و ایجاد تعادل در آن به یک فضای زیبا و جذاب دست پیدا کنید. اما در ابتدا بهتر است نقش هر لایه نور را به صورت مختصر برایتان توضیح دهیم. منظور از لایه نور عمومی یا محیطی همان نوری است که می تواند دید کافی را در فضا ایجاد نماید و تمامی نقاط را روشن می کند. لایه نور تاکیدی برای ایجاد تاثیر بیشتر، تنها بر روی یک بخش خاص می تابد. به عنوان مثال چراغ هایی که به صورت خاص تنها بر روی یک تابلو یا مجسمه می تابند جزو نورپردازی تاکیدی محسوب می شوند. نورهای وظیفه ای آن دسته از نورپردازی هستند که به منظور روشن کردن یک بخش خاص مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال چراغ های نقطه ای زیر کابینت که برای روشن کردن بخش کانتر استفاده می شوند در این دسته جای دارند. از جمله دیگر لایه های نور می توان به نورهای تزئینی و نورهای ایمنی اشاره داشت.

نورپردازی کابینت

ریسه های LED، چراغ های بار، سنسور زیرکابینتی و چراغ زیر کابینتی نمونه هایی از ابزارهای مورد استفاده در نورپردازی آشپزخانه ها هستند. برای طراحی یک نورپردازی آشپزخانه حرفه ای و بی نقص نیاز است که با لایه بندی صحیح نور، هر یک از این چراغ ها و ابزارهای نورپردازی را در جایگاه ویژه خود به کار بگیرید. در ادامه به 9 مورد از نورپردازی های نوین آشپزخانه که توسط معماران داخلی برجسته طراحی شده اند اشاره می کنیم. شما می توانید برای انجام نورپردازی کابینت ها و آشپزخانه خود از این ایده ها استفاده کنید.

1- استفاده از چراغ های آویز بر روی جزیره

چراغ های آویز دارای کاربرد زیادی در نورپردازی آشپزخانه ها هستند. استفاده از این چراغ ها می تواند فضایی خاص، شیک و مدرن به آشپزخانه شما ببخشد. برای این کار می توانید از چراغ هایی هم اندازه استفاده نمایید یا اینکه با استفاده از سایزهای مختلف، جذابیت فضا را بیشتر نمایید. انواع بسیار گوناگونی از این محصولات در بازار وجود دارند که شما می توانید با توجه به سبک آشپزخانه و سلیقه خود محصول مورد نظر را انتخاب نمایید. چراغ های شیشه ای یکی از پر طرفدارترین و خاص ترین انواع این محصولات هستند که امروزه استفاده از آن ها با استقبال بسیار ویژه ای روبرو شده است.

نورپردازی آشپزخانه

2- استفاده از نوارهای LED در نورپردازی آشپزخانه

نوارهای LED یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در نورپردازی آشپزخانه ها یا داخل کمدها هستند. یکی از ویژگی های این محصولات، تاباندن نور یکنواخت بر روی سطح است. این ویژگی توانسته است این چراغ ها را به محصولاتی بسیار کاربردی تبدیل نماید. به طوری که یکی از نخستین انتخاب ها برای استفاده در زیر کابینت های دیواری هستند. این چراغ ها سایه های موجود در زیر کابینت ها را از بین می برند و علاوه بر زیباسازی فضا، نور کافی را بر روی سطح کانتر ایجاد می کنند. نصب این محصولات به گونه ای انجام می شود که کاملا مخفی هستند و هیچ نقطه ای از آن ها قابل مشاهده نیست.

ریسه های ال ای دی دارای رنگ های مختلفی هستند و در برخی از آن ها قابلیت تغییر رنگ یا شدت نور وجود دارد. یکی از نکات مثبت این محصولات این است که شما می توانید به تنهایی نصب آن ها را انجام دهید. از طرفی این چراغ ها دارای طول عمر بسیار بالایی هستند و ماندگاری زیادی خواهند داشت. بنابراین یکی از راه های مقرون به صرفه برای نورپردازی آشپزخانه، تهیه و نصب چراغ های زیرکابینتی است. همچنین شما می توانید با استفاده از یک سنسور زیر کابینتی، این چراغ ها را بدون نیاز به کلید روشن و خاموش مورد استفاده قرار دهید.

نورپردازی کابینت مدرن

3- نورپردازی کابینت های شیشه ای یا جلو باز

این ایده یکی از موثرترین راه های نورپردازی کابینت ها است که به منظور زیبایی انجام می شود و در دسته نورپردازی تاکیدی قرار می گیرد. دقت داشته باشید که در این نوع نورپردازی از چراغ های نقطه ای تنها در بالاترین قفسه ها استفاده می شود. از طرفی می توانید از این چراغ ها در بخش کانتر نیز استفاده نمایید. بهتر است دکوری های لوکس خود را در این قفسه ها قرار دهید تا در زیر نور این چراغ ها فضای زیبایی را ایجاد کنند.

4- استفاده از چراغ های خطی در قفسه ها

برای یکنواخت به نظر رسیدن نورپردازی در قفسه های آشپزخانه می توانید از نورهای خطی در هر قفسه استفاده نمایید. موقعیت قرارگیری این نوارها حائز اهمیت است. معمولا این چراغ ها را در قسمت بالا و جلوی قفسه ها نصب می کنند تا نور به خوبی همه بخش ها را فرا گیرد و روشنایی مورد نیاز حاصل شود. البته بسته به سلیقه و هدف نورپردازی می توان این چراغ ها را در قسمت پشتی قفسه ها نیز نصب کرد.

نورپردازی آشپزخانه شیک

چه در حال ساخت یک آشپزخانه جدید باشید و چه قصد نورپردازی آشپزخانه قدیمی خود را داشته باشید، استفاده از چراغ هایی که با شارژ یا باتری کار می کنند می تواند ایده بسیار خوبی برای شما باشد. این چراغ ها به سادگی می توانند به سطح مورد نظر متصل شوند و نور مورد نیاز را تامین نمایند. ایرادی که در استفاده از این محصولات وجود دارد، داشتن حجم بالا به دلیل قرارگیری باتری در آن ها است. البته امروزه انواع مختلفی از این چراغ ها به بازار وارد شده اند که می توانند مطابق با نیاز شما باشند. در هر صورت اگر جای مناسبی برای نصب آن ها در آشپزخانه خود دارید، از این ایده مقرون به صرفه غافل نشوید.

ایده های مناسب نورپردازی آشپزخانه

6- استفاده از سنسورها به جای کلیدهای روشن و خاموش

یکی از بهترین ایده ها برای طراحی نورپردازی آشپزخانه، استفاده از چراغ های سنسوردار و جایگزین کردن آن ها با چراغ های کلید دار است. در واقع شما می توانید برای نورپردازی های زیر کابینت، داخل قفسه ها و کابینت های شیشه ای همچنان از نورهایی که با کلید روشن و خاموش کار می کنند استفاده نمایید. اما برای داخل کابینت ها، استفاده از نورهای سنسوردار پیشنهاد می شود. در این صورت با هر بار باز کردن درب کابینت، نورهای داخلی به صورت خودکار روشن خواهند شد. این سنسورها دارای حساسیت بالا و طول عمر مناسبی هستند و به محض باز شدن درب کابینت، چراغ های مورد نظر روشن خواهند شد.

7- استفاده از نورپردازی آشپزخانه هوشمند

امروزه تکنولوژی در هر بخش از زندگی نفوذ پیدا کرده است. در مورد نورپردازی آشپزخانه نیز می توان با استفاده از Wi-Fi به خوبی سیستم روشنایی آشپزخانه را کنترل کرد. در واقع این سیستم یکی از بخش های یک خانه هوشمند محسوب می شود. شما می توانید به وسیله تلفن همراه خود یا یک دستیار هوشمند، به آپشن های مختلفی همچون تغییر رنگ نور، تغییر سبک روشنایی، تایمر روشن و خاموش و … دسترسی داشته باشید.

نورپردازی هوشمند آشپزخانه

8- برجسته سازی یونیت های بدون درب با نورپردازی کابینت

همانطور که گفته شد، نورپردازی کابینت ها و آشپزخانه ممکن است به منظورهای گوناگونی انجام شود. اگر در طراحی کابینت هایتان قفسه های تکی و بدون درب وجود دارند، می توانید برای برجسته سازی آن ها یک منبع نور را در بخش بالایی استفاده نمایید. این کار می تواند زیبایی و جذابیت این یونیت ها را دو چندان کند. در واقع استفاده از نورهای کانونی برای این کابینت ها می تواند روشی چشمگیر برای برجسته سازی آن ها و ایجاد یک هارمونی زیبا با سایر المان های مورد استفاده در آشپزخانه باشد.

9- استفاده از چراغ هایی با قابلیت تغییر نور در نورپردازی کابینت

شما می توانید با استفاده از نوارهای LED هوشمند، علاوه بر تغییر شدت نورهای مورد استفاده در محیط، رنگ آن ها را نیز تغییر دهید. این ویژگی می تواند مانع از تکراری شدن نورپردازی و ایجاد تنوع در فضای آشپزخانه شود.

لوازم نورپردازی کابینت را از کجا بخریم؟

بهتر است لوازم مربوط به نورپردازی کابینت را از فروشندگانی معتبر خریداری نمایید که علاوه بر قیمت های مناسب، ضمانت نامه محصولات و خدمات پس از فروش مناسبی را در اختیار شما قرار می دهند. مجموعه ما با داشتن سابقه طولانی در زمینه عرضه انواع چراغ زیر کابینتی و سنسور زیر کابینتی، تمام تلاش خود را به کار بسته است تا محصولاتی با کیفیت بسیار بالا را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. همچنین این مرکز فروش با ارائه مستقیم و بی واسطه محصولات خود توانسته است قیمت هایی بسیار مناسب را به مشتریان ارائه نماید. در صورتی که برای خرید محصول مناسب نیاز به دریافت مشاوره رایگان دارید، می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید. پس از ثبت سفارش، محصولات در بسته بندی هایی استاندارد در سریع ترین زمان ممکن به سراسر ایران ارسال خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.