خرید آسان، سریع و راحت از محصولات سایت : 2236117-0910
خرید آسان، سریع و راحت از محصولات سایت : 2236117-0910

راهنمای انتخاب دستگیره کابینت آشپزخانه بر اساس سایز

تعیین سایز دستگیره های خطی و یا همان دستگیره های دو پیچ کابینت می تواند دلهره آور باشد. اما خوشبختانه در این مقاله من قصد دارم اطلاعاتی را با شما در مورد گزینه های دقیقی که می توانید برای هر کشو یا درب کابینت اندازه گیری کنید به اشتراک بگذارم.

دستگیره کابینت آشپزخانه یکی از انواع یراق الات کابینت محسوب می شود که پس از سالها تجربه من در تهیه و تولید و پخش دستگیره کابینت خصوصا انواع خطی آن باید گفت که اندازه و سایز آنها از قانون دقیقی پیروی نمی کند اما چند مدل ریاضی وجود داشته که در بین بیشتر آن ها مشترک بوده و کابینت سازان در نصب به آن ها رجوع می کنند.

درک طول دستگیره های دو پیچ

از همه مهم تر ، هنگام انتخاب دستگیره خطی کابینت شما باید به طول کلی آن نگاه کنید.

در اینجا چند دستورالعمل اصلی آورده شده است تا هنگام خواندن آنلاین مشخصات محصول  خود را با آنچه قرار است به صورت آنلاین خریداری نمایید آشنا سازید.

مرکز به مرکز

فاصله از مرکز سوراخ یک پیچ تا مرکز سوراخ پیچ دیگر. این نوع اندازه گیری استانداردترین اندازه گیری دستگیره های کابینتی برای کابینت سازان می باشد و به آن فاصله اکس دو پیچ نیز می گویند. در هنگام خرید دستگیره کابینت فاصله اکس دو پیچ را سوال کرده و در این مورد با کابینت ساز خود مشورت نمایید.

طول کلی

فاصله از یک انتهای دستگیره خطی تا انتهای دیگر آن.

عمق

– میزان فاصله دستگیره از سطح درب یا کشوی کابینت را اندازه گیری می کند.

قطر

در یک دستگیره گرد، قطر کاملا قابل اندازه گیری می باشد اما برای دستگیره های دو پیچ ضخامت آن سنجیده می شود و عرض و ضخامت دستگیره خطی به قطر آن اشاره دارد.

بنابراین با توجه به توضیحاتی که داده شد شما می توانید قسمت های مختلف دستگیره را اندازه گیری کنید اما برای نصب دستگیره فاصله مرکز به مرکز آن اندازه گیری می شود که  سایز این اندازه ها بر اساس میلی متر در سایت  ثبت شده است و  در ادامه به توضیح مفصل اندازه های موجود در بازار خواهیم پرداخت.

تصمیم گیری در مورد اینکه چه سایزی از دستگیره کابینت را مورد استفاده قرار دهیم و یا چه نوعی از آن را انتخاب کنیم به سوالات زیر بستگی دارد:

آیا می خواهید دستگیره کابینت بارزترین و برجسته ترین ویژگی کشو ها یا درب های کابینت باشد؟

آیا شما به دنبال جریان مدرن تری از سبک مدرن آشپزخانه هستید؟

آیا سبک آشپزخانه شما سنتی است و می خواهید با تغییر دستگیره های کابینت به آن سبکی مدرن تر دهید؟

از آنجا که من قادر نیستم دستگیره کابینت شما را طراحی کنم ولی می توانم به شما چندین مدل از انواع دستگیره در سایزهای مختلف را توصیه کنم بنابر این به توصیه من گوش فرا دهید تا بتوانید با ایده های اندازه گیری سایز دستگیره کابینت بیشتر آشنا شوید:

1-در هنگام نصب دستگیره های تک پیچ و دستگیره های دو پیچ را با یکدیگر مخلوط کنید تا دیزاینی با علاقه بصری بیشتری ایجاد شود.

2-اگر به دنبال دکوری کاملا مدرن هستید نصب دستگیره های خطی در همه جای آشپزخانه انتخابی صحیح تر است.

3- برای اصلاح ظاهر آشپزخانه ای که همه جای آن دارای دستگیره تک پیچ است نصب دستگیره دو پیچ کابینت در برخی نقاط به اصلاح ظاهر آن و مدرنیته کردن بیشتر آن می پردازد.

چگونه سایز دستگیره کابینت و دراور را اندازه بگیریم؟

شما چه بخواهید دستگیره ای را جایگزین کنید و یا از ابتدا بخواهید آن را نصب کنید این مهم است که سایز مناسب آن را خریداری کنید. بنابراین باید یاد بگیرید که چگونه سایز دستگیره را اندازه گیری نمایید و در ادامه سایز اکس پیچ یا همان اندازه مرکز به مرکز را که در بالا بدان اشاره شد پیدا کنید.

برای اندازه گیری دستگیره خطی دراور شما باید سه فاکتور را اندازه گیری نمایید: طول، اکس پیچ، و میزان فاصله دستگیره از سطح درب

چگونه طول را اندازه بگیریم؟

اگر شما نصب خود را از صفر شروع کرده اید و هیچ یراق از پیش تعیین شده ای ندارید پیشنهاد می کنم که عرض دراور خود و یا ارتفاع کابینت خود را اندازه بگیرید. طول دستگیره خطی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که نسبت آن به کابینت یا دراور شما مهم می باشد. پیشنهاد من این است که طول دستگیره کابینت باید یک سوم ارتفاع کابینت و یک دوم عرض کلی دراور باشد.اگر شما یک دراور بلند دارید نصب دو عدد دستگیره خطی به روی آن پیشنهاد می شود.

اما اگر شما قرار است که دستگیره ای را جایگزین دستگیره قبلی کنید داستان فرق می کند. طول دستگیره خطی از یک سر آن تا سر دیگر آن بلند ترین میزان اندازه گیری می باشد. اگر شما به دنبال جایگزین کردن یراق دستگیره می باشید و به دنبال همان سایز قبلی می گردید تا آن ها را پیچ کنید یک متر به همراه خود داشته باشید و فاصله دو پیچ را اندازه بزنید. سایزهای موجود در بازار بر اساس اکس پیچ و با واحد میلی متر سنجیده می شوند.به عنوان مثال اگر سایز اکس پیچ یک دستگیره 128 میل باشد این بدان معناست که جای سوراخ دو پیچ آن به اندازه دوازده سانت و هشت میل از یکدیگر فاصله دارند که شما برای نصب چنین دستگیره ای باید روی کابینت تان چنین اندازه ای وجود داشته باشد تا در هنگام خریداری سایز صحیح را خریداری کرده و آن را جایگزین دستگیره قبلی نمایید. سایزهای دیگر دستگیره کابینت بر اساس میلی متر به شرح زیر می باشد:

128-160-192-224-256-288-320

این سایزها به صورت رایج در بازار و در میان مصرف کنندگان مورد استفاده قرار دارد. به عنوان مثال سایز 288 میل به اندازه بیست و هشت سانت و هشت میل و یا سایز 256 میل به اندازه بیست و پنج و شش میل فاصله اکس دو پیچ می باشد. بقیه سایز ها هم به همین شرح قابل تبدیل به سانتی متر می باشند.

چگونه عمق را اندازه بگیریم؟

عمق به فاصله بین کابینت و دستگیره خطی گفته می شود. این در واقع فاصله ایست که شما دستتان را در پشت دستگیره قرار می دهید تا دستگیره را به دست بگیرید و آن را بکشید. هر چقدر عمق دستگیره بیشتر باشد فضا برای قرار گرفت دست شما بیشتر می باشد. برای پیدا کردن عمق یک دستگیره قسمت عرض و ابعاد آن را در بروشور آن چک کنید.

در انتهای مقاله یاد اور می شویم که انواع دستگیره های کابینتی را می توانید در سایت فروشگاه ایما یراق به صورت اینترنتی خریداری کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.