خرید آسان، سریع و راحت از محصولات سایت : 2236117-0910
خرید آسان، سریع و راحت از محصولات سایت : 2236117-0910

راهنمای خرید آبچکان داخل کابینت

یکی از موارد بهداشتی که در آشپزخانه باید رعایت شود شستن مداوم ظروف کثیف می باشد چرا که محل رشد باکتری ها و قارچ ها، سینک ظرفشویی است. آبکشی ظروف معمولا به کمک آبچکان صورت می گیرد.

در اکثر آشپزخانه هایی که سایز مناسبی دارند کابینت ام دی اف و یا کابینت فلزی نصب می شود که طول آبچکان داخل کابینت متناسب باهر کدام از آن ها ساخته می شود. برای مثال از آنجاکه کابینت فلزی پهنای زیادی ندارد طول آبچکان داخل کابینت برای سایز 90 همان 90 سانتی متر می باشد. اما طول آبچکان برای سینکی با سایز 90 که کابینت آن از ام دی اف ساخته شده است چیزی حدود 86.7 سانت خواهد بود. همانطور که می دانید کابینت ام دی اف دارای پهنا می باشد که این پهنا دلیلی برای ساخت آبچکان مخصوص داخل کابینت با سایز کوچکتر از 90 سانت می باشد.

چگونه آبچکان ضد زنگ را تشخیص دهیم؟

یکی از متداولترین سوالاتی که برای خریداران آبچکان پیش می آید این است که کدام جنس آبچکان ضد زنگ می باشد.بهترین نوع آبچکانی که در بازار وجود دارد آبچکان استیل می باشد که با یک آهن ربا می توانید از صحت استیل بودن آن اطمینان حاصل کنید.همچنین به دلیل خاصیت ضدزنگ بودن جنس استیل و دوام بالای آن در محیط مرطوب قیمت بالاتری دارد. جنس استیل در برابر رطوبت واکنشی نشان نمی دهد و زنگ نمی زند.

اما نوع دیگر ، آبچکان های کابینتی آبکاری می باشد. ساخت این آبچکان ها از مفتول فلزی می باشد که سطح آن را آبکاری می کنند تا زنگ نزند. اگر بر سطح این محصول خراشی ایجاد نشود که رطوبت به فلز زیر سطح آبکاری برسد این محصول هرگز زنگ نمی زند.

علاوه بر آبچکان های آبکاری و استیل، نوع دیگری از آبچکان که به تازگی به بازار آمده است و به دلیل قیمت مناسب نسبت به جنس استیل بسیار پر طرفدار می باشد آبچکان آلمینیومی میباشد که با توجه به متریال ساخت آلمینیومی،به هیچ عنوان در برابر رطوبت واکنشی نشان نمی دهد و زنگ نمیزند.آلمینیوم به دلیل خاصیت انعطاف پذیری طرح و جلوه ای بسیار زیبا و همچنین رنگ پذیر دارد.

چگونه آبچکان را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن آبچکان داخل کابینت هرگز از سیم ظرفشویی یا وسایلی که خط و خش بر آن ایجاد می کنند استفاده نکنید.

شما می توانید یک اسفنج نرم را به مایع ظرفشویی آغشته کرده و به آرامی سطح آبچکان را ضد عفونی کرده و سپس برای شستن آن با آب اقدام کنید.

مدل های آبچکان های کابینتی آبکاری

 

آبچکان داخل کابینتی آبکاری در دو مدل یک طبقه و دو طبقه در بازار وجود دارند. مدل یک طبقه آبچکان داخل کابینتی آبکاری شده در قسمت وسط فضایی برای قرار دادن ظروفی شبیه به لیوان دارد و در قسمت ابتدایی و انتهایی آن فضایی برای قرار دادن بشقاب وجود دارد.

اما در مدل دوطبقه آبچکان آبکاری داخل کابینتی یک طبقه برای قرار دادن بشقاب و طبقه دیگر برای قرار دادن تمام مدلهای ظروف طراحی شده است.

یونیت های مخصوص آبچکان چگونه است؟

مدل آبچکان های داخل کابینتی مخصوص یونیت 80،90 و 100 ساخته می شوند و در برخی مدل ها یونیت 120 نیز وجود دارد. شاید برای شما سوال باشد که منظور از یونیت چیست؟ یونیت کابینت به فاصله ی پشت تا پشت عرض کابینت گفته می شود. طول کابینت مشخص می کند که آبچکان در چه عرضی جای می گیرد. اگر کابینت ساز شما به شما بگوید که برای کابینت خود آبچکان سایز 100 لازم دارید و شما در هنگام خرید آبچکان متوجه شوید که سایز آبچکان 96 می باشد حتما دچار شک و شبهه خواهید شد که این محصول مناسب این سایز نیست. اما لحظه ای درنگ کرده و به مقدمه این نوشته مراجعه کنید.

در هنگام خرید آبچکان به جنس کابینت خود دقت کنید چرا که در کابینت های ام دی اف سایز آبچکان کمی کوچکتر از سایز یونیت می باشد تا به وسیله ی بست پلاستکی نصب این محصول درون کابینت ریگلاژ شود.

اما در کابینت های فلزی چنین نیازی نبوده و اگر آبچکان یونیت صد را به عنوان مثال خریداری می کنید طول آبچکان باید همان صد سانتی متر باشد.

انواع مدل های آبچکان کابینتی آلومینیومی

 

ظاهر این محصول نیز مانند دیگر آبچکان ها می باشد اما تفاوت آن ها در جنس این محصول می باشد. جنس این نوع آبچکان ها به دلیل اینکه از آلومینیوم ساخته شده است ضد زنگ می باشد یعنی جنس آلومینیوم به خودی خود ضد زنگ می باشد و این نوع آبچکان ها نیاز به آبکاری ندارند.

این محصول در رنگ های طلایی، مشکی و رنگ خود آلومینیوم طراحی شده و البته دارای ضمایمی چون قلاب آویز اس یا ضمایمی همچون ضمایم نصب می باشد. رنگ طلایی این محصول برای دکورهای لوکس مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ طلایی درخشش و جذابیت خاص خود را دارد و در طراحی دکوراسیون آشپزخانه چنانچه از این رنگ استفاده کنیم جذابیتی لوکس در محیط آشپزخانه ایجاد می شود.

رنگ مشکی بعنوان رنگی متضاد در دکوراسیون منزل استفاده می شود و می تواند سبک های طراحی مختلف را اصلاح کند. ممکن است وسایل آَشپزخانه شما در رنگهای متضاد و ناهمگون با هم انتخاب شده باشد، در اینصورت انتخاب آبچکان توکار آلومینیومی مشکی رنگ می تواند گزینه مناسبی باشد.

انواع مدل های آبچکان کابینتی استیل

 

این محصولات اغلب از استیل 304 نگیر ساخته می شود که فلز آن خاصیت جذب آهن ربا را ندارد. اگر چه ممکن است ظاهر تمام آبچکان ها یکسان به نظر بیاید اما عواملی همچون رنگ، و جنس و اندازه در نحوه انتخاب ما تاثیر دارد. جنس استیل از ترکیب کروم و نیکل ساخته می شود که در آن میزان کروم بین 18 تا 20 درصد و مقدار نیکل بین 8 تا 10.5 درصد است.جنس استیل از خانواده فولاد زنگ نزن است که هرگز زنگ نمی زند.

متداولترین نوع فولاد زنگ نزن همان استیل ضد زنگ می باشد. استیل زنگ نزن 304 قابلیت شکل پذیری راحتی دارد و به طور گسترده در حال استفاده می باشد.

استحکام جنس استیل نگیربین 500 تا 720 مگا پاسکال است. منظور از مگاپاسکال این است که این فلز چه مقدار فشار را تحمل می کند. استیل 304 در برابر خوردگی مقاومتی عالی دارد.آبچکان های جنس استیل هم می توانند از جنس مسوار یعنی به صورت مفتولی باشند و هم می توانند از جنس ورقی همانند آبچکان دو طبقه کابینتی استیل باشند که هر دو مورد در برابر زنگ زدگی مقاوم اند.

در پایان سخنی که با شما خواننده عزیز دارم این است که آبچکان داخل کابینت در سه دسته آبکاری، آلومینیومی و آبچکان کابینتی استیل وجود دارد که با مطالعه این مقاله و با مطالعه کلیدواژه های آبی رنگ در این مقاله بتوانید خریدی مناسب داشته باشد. فروشگاه اینترنتی ایمایراق در زمینه تهیه ی این نوع محصولات در خدمت شما دوست عزیز بوده و امیدواریم بتوانید انتخابی شایسته به عمل آورید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.