خرید آسان، سریع و راحت از محصولات سایت : 2236117-0910
خرید آسان، سریع و راحت از محصولات سایت : 2236117-0910

ریل تاندم بهترین جایگزین ریل ساچمه ای!

وقتی برای اولین بار راجع به ریل تاندم مگنتی شنیده بودم که بدون نیاز به کشیدن دستگیره باز می شود به این فکر می کردم که ممکن است دارای یک مکانیزم الکترونیکی داخلی باشد که توسط ریموت کنترل می شود و در نهایت به ایجاد حرکتی جادویی منجر می شود. اما وقتی نصب و حرکت این ریل جادویی را از نزدیک مشاهده کردم فهمیدم که همه چیز بسیار ساده تر از آن چیزی است که من فکر می کردم.

کشوهایی که در ساختار خود از ریل تاندم تاچ استفاده کرده اند لزوما از موتور یا باتری برایی باز کردن استفاده نمی کنند. تنها چیزی که برای باز شدن کشو لازم است یک فشارر جزئی است که فنر ریل را فعال کند. هنگامی که روی کشو را فشار می دهیم و در واقع آن  را تاچ می کنیم کشو به سمت عقب رانده می شود و فنر درگیر می شود. در این حال فنر کشو را تا حدی رها می کند و تا حدی کشو باز می شود. در این شرایط شما می توانید بقیه کشو را با دست باز کنید. با این حال توجه داشته باشید که وزن محفظه بر قدرت باز شدن کشو تاثیر می گذارد. یک کشو خالی راحت تر از یک کشو که تا لبه پر شده است باز می شود.

مزایای ریل تاندم تاچ

  • نمای صاف بدون دستگیره

وقتی ریل تاندم تاچ نصب می کنید دیگر نیاز نیست روی کابینت دستگیره خطی نصب کنید، در این حالت کابینت نمایی صاف پیدا می کند و دیگر دستگیره ها به عنوان یک عنصر اضافی بر روی سطح صاف کابینت در نظر گرفته نمی شوند. ویژگی مگنتی دراور دستگیره ها را از معادله کابینت حذف کرده بدون اینکه هیچگونه کسری در عملکرد آن ایجاد کند.

  • عدم نیاز به تعمیر دستگیره ها

یکی از مزایایی که کشو همراه با ریل تاندم تاچ دارد عدم نیاز به نصب دستگیره و در نتیجه عدم نیاز به تعمیر دستگیره می باشد. پس از گذشت چند سال از عمر دستگیره ها ممکن است آن دستگیره شل یا لق بشود و یا تحت فشار بیش از حد شکسته شود. وقتی این اتفاق می افتد گاهی اوقات دسته را تعمیر می کنند اما در مواقعی دیگر تصمیم به تعویض آن می گیرند که بسیار هزینه بر و زمان بر است. مورد دیگری که درباره استفاده طولانی مدت از دستگیره وجود دارد این است که با از دست دادن درخشش آن جلوه کابیننت ممکن است کسل کننده به نظر بیاید. با استفاده از ریل تاندم تاچ یا مگنتی به راحتی تمام ایرادات قبلی حل می شود.

  • سازگار با فضا

اگر در آشپزخانه یا در هر اتاقی از خانه که کشو دارید کمبود فضا وجود دارد انتخاب ریل تاندم تاچ می تواند گزینه ای مناسب برای باز کردن فضا باشد. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که کشو را بتوانید در گوشه های باریک نصب کنید. شاید این ویژگی در فضاهای باز آن قدرها به چشم نیاید اما در فضاهای تنگ که هر سانتی متر از آن اهمیت می یابد می تواند بسیار مهم باشد.

معایب

مزایای ریل تاندم لمسی تا حد زیادی نسبت به معایب آن بیشتر است اما برخی معایب جزیی نیز وجود دارد که بیشتر به عملکرد فنری که باعث رها شدن کشو از جای خود می شود بستگی دارد. ممکن است فنر در اثر استفاده روزانه دچار فرسودگی شود یا بشکند که آن گاه باز کردن کشو بسیار چالش برانگیز خواهد شد زیرا در قسمت بیرونی دستگیره ای وجود ندارد اگر چه خوشبختانه اگر ریل شما با کیفیت انتخاب شود چنین اتفاقی نمی افتد. پس سعی کنید از روز اول فنر و اسلاید خود را از نوعی با کیفیت انتخاب کنید تا با چنین مشکلاتی برخورد نکنید

وقتی که عملکرد فنر و ماشه در ریل مگنتی وجود دارد که تمایز زیادی در عملکرد ریل ایجاد می کند ویژگی های دیگری نیز وجود دارند که بین ریل ها تفاوت ایجاد می کند. یکی از این مشخصات نوع فول و نیمه فول ریل است که به میزان باز شدن آن اکستنشن می گویند. ویژگی ریل تاندم فول این است که تا آخر بیرون می آید و ویژگی ریل تاندم نیمه فول این است که تا دو سوم سایز خود بیرون می آید.

یک ریل فول اکستنشن ریلی است که کمک می کند کشو تا آخر خود بیرون بیاید و ریل نیز با کشو حرکت می کند. برخی از ریل ها که نیمه فول هستند تا 75 درصد سایز خود به بیرون آمدن کشو کمک می کنند. از ریل های فول اکستنشن که تا صد درصد سایز خود بیرون می آید معمولا برای کشوهای آشپزخانه که وسایل آشپزی در آن قرار می دهیم استفاده شده و از ریل های نیمه فول که تا 75 درصد سایز خود بیرون می آیند برای کشوی دفاتر یا اتاق خواب استفاده می شود.

ریل کشو تاندم آرام بند چیست؟

ریل تاندم آرام بند نوع دیگری از ریل های تاندم می باشد که هنگام بستن کشو به کمک می آید و با وجود پمپ در انتهای آن از محکم بسته شدن کشو جلوگیری می کند.

ویژگی آرام بند این امکان را به کشو می دهد که به نرمی و آهستگی بسته شود. مکانیزم آرام بند در لحظه ای که کشو کابینت در حال پیوستن به جایگاه خود می باشد حرکت کشو را آرام می کند و از بسته شدن با شدت درب جلوگیری می کند.این ویژگی عمر کشو کابینت را زیاد کرده و به مدرن بودن کشو می افزاید.

نصب ریل تاندم از پهلو یا از کف؟

وقتی ریل تاندم را انتخاب می کنید به جزییاتی مانند نصب از کف یا نصب از پهلو توجه ورزید. هر دو نوع نصب حرکت روانی دارند و کفایت می کنند اما باز هم نصب ریل تاندم از کف همراه با مزایایی می باشد. این نوع نصب بخاطر مخفی بودن در زیر کشو جلوه بصری زیباتری برای کشو ایجاد می کند. نصب ریل تاندم از پهلو که به نوعی نصب روکار آن است هرگاه که کشو را باز می کنید ریل دیده می شود که از منظر برخی از افراد جلوه بصری کابینت را بهم می ریزد.

در پایان باید گفت که ریل تاندم در دو نوع ریل تاندم آرام بند و ریل تاندم تاچ پیدا می شود که هر کدام کارایی های خاص خود را دارد. در این مقاله سعی بر آن شده است که کاربرد و نصب این دو نوع را برایتان توضیح دهیم. برای تهیه ی انواع ریل شما می توانید به صورت حضوری و یا آنلاین به فروشگاه ایما یراق مراجعه کرده و از خدمات ما بهره بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.