خرید آسان، سریع و راحت از محصولات سایت : 2236117-0910
خرید آسان، سریع و راحت از محصولات سایت : 2236117-0910

چگونه ریل ساچمه ای مناسب کشو را تشخیص دهیم؟

چگونه ریل ساچمه ای مناسب کشو را تشخیص دهیم؟

ریل ساچمه ای مناسب کشو انواعی دارد که لازم است با این محصولات آشنا شده تا بتوانید برای تشخیص ریل کشو ساچمه ای مناسب خود تصمیم درستی بگیرید. در این مطلب سعی بر آن شده که ابتدا با انواع این ریل و سپس با نحوه حرکت آن و پس از آن با شیوه های نصب آن آشنا شوید تا بتوانید ریل ساچمه ای مناسب کشو منزل خود را تشخیص دهید.

انواع ریل کشو ساچمه ای

انواع ریل کشو ساچمه ای

حال که با مدل های نصب ریل کشو ساچمه ای آشنا شده اید بهتر است بدانید که ریل کشو ساچمه ای انواعی دارد که در پایین به شرح آن ها می پردازیم

ریل کشو سه تیکه ساچمه ای

این نوع ریل در ساختار خود دو بخش مجزا دارد که بر روی هم به کمک ساچمه های ریز و متناوب در کنار هم حرکتی روان برای کشو ایجاد می کند. در واقع این حرکت ریلی از لغزش ساچمه ها به وجود می آید. ریل کشو سه تیکه ساچمه ای در سایزهای 20-25-30-35-40-45-50-55-60-65-70-75-80 در بازار موجود است و البته لازم است بدانید که سایزهای بزرگتر از این میزان برای کاربردهای صنعتی استفاده می شود که در اینجا به آن ها اشاره نمی کنیم. ریل کشو سه تیکه ساچمه ای از ورق فولاد ساخته می شود و مقاومت و قدرت تحمل بالایی دارد.

ریل کشو آرام بند ساچمه ای

این ریل دقیقا ساختار ریل کشو سه تیکه ساچمه ای را داشته فقط با این تفاوت که در انتهای ریل پمپ وجود دارد. وجود پمپ در انتهای ریل کشو آرام بند ساچمه ای سبب حرکت نرم و روان آن شده و حتی پس از با شدت بسته شدن کشو در انتها به صورت آرام و روان بسته می شود و پمپ آن حرکت شدید را کنترل و آرام می کند. از اینرو نام این ریل را ریل کشو آرام بند ساچمه ای نهاده اند.

ریل کشو مگنتی یا همان ریل کشو تاچ

ریل کشو مگنتی سیستمی فنری شکل در انتهای خود دارد که با فشردن کشو به داخل باعث می شود که کشو به بیرون جهش یابد. از آنجا که نیازی به کشیدن کشو با دستگیره به بیرون نیست و فقط کافیست که کشو را لمس کرده و به میزانی به داخل فشار دهید این نوع ریل با نام ریل کشو تاچ نیز شهرت دارد. این محصول قدرت تحمل خوبی دارد و معمولی ترین آن ها نیز قدرت تحمل تا 30 کیلوگرم را داراست.

ویژگی های حرکتی ریل کشو

حال که با انواع ریل ساچمه ای آشنا شده اید حتما دریافته اید که این نوع ریل سه نوع ویژگی حرکتی دارد. یکی از ویژگی های حرکتی که بدان اشاره شد ویژگی آرام بند بودن می باشد. ویژگی دیگر بدین صورت است که کافی است کشو را فشار دهیم تا باز شود که به آن مگنتی گفته می شود. یکی دیگر از ویژگی های این ریل وجود قفل لاستیکی در انتهای آن است که سبب به خود نگهداشتن کشو و جلوگیری از باز شدن بی مورد آن می شود.

قفل لاستیکی

بسته شدن خودکار به این معنی است که کشو زمانی که به آخرین اینچ مسیر سفر خود برسد خودش بسته می شود. در شلوغی آشپزی غذا ، به راحتی می توان کشوها را کمی باز گذاشت ، یا آن را خیلی محکم بست و دوباره باز کرد.  در اینجاست که ویژگی قفل لاستیکی ریل وارد عمل می شود و کار خطای ما را جبران می کند و کشو را بسته نگه می دارد.

حرکت آرام بند

حرکت آرام بند ریل ساچمه ای آرام بند

اگر حرکت آرام بند کشو نباشد و ریل ویژگی آرام بند نداشته باشد در هنگام بسته شدن کشو صدای بسته شدن آن به گوش می رسد حال آنکه حرکت آرام بند در سانت های پایان به کار ما می آید. این کار نه تنها به جلوگیری از سر وصدای غیر ضروری و جلوگیری از حرکت بی جای محتویات کشو کمک می کند بلکه در کاهش سایش و فرسودگی و افزایش طول عمر کشو نیز موثر است.

رهایی لمسی

اگر شما خواهان این هستید که در سطح بیرونی کابینت شما یراق کمتری به کار رود می توانید از یک مکانیسم فنری به نام حرکت مگنتی در ساختار ریل خود بهره گرفته و به کمک مکانیسم فنری کافی است مقداری کشو را فشار داده تا به میزان لازم به بیرون جهش یافته و جای کافی برای قراردادن دست شما برای بیرون کشیدن ادامه مسیر ریل در اختیار شما قرار دهد. ریل های فشاری برای باز کردن در هر جایی که کمبود فضا به عنوان مشکل باشد بسیار محبوب است. برای مثال این نوع ریل در خانه هایی با گوشه های تنگ که کشو هنگام باز شدن با کابینت های مجاور درگیر می شود به کار می آید.

انتخاب ریل کشو مناسب

اگر میزان دفعاتی که ریل کشو در طول عمر خود قرار است باز و بسته شود را در نظر بگیرید آنگاه درمیابید که چرا انتخاب ریل کشو مناسب تصمیم مهمی است. عوامل زیادی در انتخاب شما نقش دارند: قیمت ، ویژگی ها ، طرح. این نوشته به شما کمک می کند تا راهنمایی مناسب برای انتخاب ریل کشو مناسب داشته باشید. توجه داشته باشید در حالیکه همیشه جایگاهی برای اسلایدهای چوبی وجود دارد این راهنما روی ریل های فلزی که عملکردی را که در هیچ اسلاید چوبی پیدا نمی شود  تمرکز می کند.

کدام روش نصب؟

انواع نصب ریل ساچمه ای سه تیکه

ریل های کشویی به سه روش کلی نصب می شوند. برخی از ریل ها از کناره ، برخی دیگر از زیر کشو و در مرکز و برخی دیگر در زیر کشو و کناره های آن نصب می شود. میزان فاصله ی بین باکس کشو و باز شدن آن بر روی تصمیم شما برای کدام روش نصب می تواند تاثیر گذار باشد. سعی کنید تصمیم درست را بگیرید و از دانش نصاب خود نیز بهره بگیرید چرا که ریل های کشو هر کدام برای فاصله ای خاص طراحی شده که پس از نصب امکان تغییر آن وجود ندارد. اگر در حال ساختن ساختمان جدید هستید آزادی انتخاب با توجه به نیازهای خود را دارید.

نصب ریل کشو ساچمه ای از پهلو

نصب از پهلو برای ریل کشو ساچمه ای

همانطور که از نام آن برمی آید نصب این ریل از پهلو انجام می گیرد. این نوع نصب در کابینت های کاربردی و کابینت های آشپزخانه یا در بسیاری از جاها رایج است. ریل های جانبی در بلبرینگ ها که دارای ساچمه های نایلونی برای حرکت هستند موجودند. ریل ساچمه ای سه تکه که نوعی از ریل های کشویی جانبی است یکی از مزیت هایی که دارد عملکرد روان آن و میزان تحمل بار بالا و بیرون آمدن از کشو تا انتها می باشد. در انتهای این ریل لاستیکی وجود دارد که باعث قفل نگهداشتن کشو در هنگام بسته بودن کشو می باشد، همینطور این لاستیک کشوی خالی را قفل نگه می دارد و از خزیدن بی موقع آن جلوگیری می کند.

نصب ریل از کف

نصب ریل از کف برای ریل ساچمه ای سه تیکه

شاید از خود بپرسید که چه لزومی دارد که ریل ساچمه ای را از کف نصب کنیم ولی اگر قصد داشته باشید که از مساحت فضای کشوی شما چیزی کم نشود می توانید ریل را از کف نصب کنید و در زیر کشو قرار دهید اما باید بدانید که نصب ریل از کف سبب می شود که کشوی شما ارتفاع کوتاهتری هم نسبت به ریل از پهلو داشته باشد. با توجه به اینکه ریل از کف میزانی از بار را روی خود تحمل می کند نرم تر و روان تر بسته می شود.

مدل نصب ریل وسط

مدل نصب ریل از وسط

نصب ریل از وسط مدل نصبی قدیمی است که از دیرباز رواج داشته و هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع نصب مانند ریل از کف از زیر کشو انجام می گیرد با این تفاوت که ریل از وسط در قسمت زیر و وسط کشو نصب می شود و کاملا پنهان است.

برای انتخاب ریل ساچمه ای صحیح گزینه هایی برای بررسی وجود دارند که احتیاج است شما در نظر بگیرید. راهنمای پایین را بخوانید تا مناسب ترین ویژگی ها برای انتخاب ریل کشو ساچمه ای مناسب را تشخیص دهید.

  • قدرت تحمل بار

میزان باری که ریل باید تحمل کند یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب ریل کشو می باشد. در میان ریل های کشویی که در بازار وجود دارند دسته بندی آن ها به سه دسته سبک، متوسط و سنگین از نظر میزان تحمل بار تقسیم می شود.

انتخاب ریل کشو ساچمه ای از کشوهایی ده کیلوگرمی گرفته تا کشوهای 250 کیلوگرمی که برای ذخیره ابزارالات صنعتی استفاده می شود  متفاوت است.

تحمل بار ریل های کشویی ساچمه ای سبک

(10kg-15kg)

تحمل بار ریل های کشویی ساچمه ای متوسط

(35kg – 45kg)

تحمل بار ریل های کشویی ساچمه ای سنگین (120kg – 250kg)

این سه دسته ریل پاسخگوی نیاز همه نوع کشویی می توانند باشند، همینطور آن ها تا انتها باز شده و به اصطلاح فول اکستنشن می باشند و یک جفت از آن ها از پهلو قابل نصب است. توجه داشته باشید که نصب ریل از کف میزان فشار بار به کشو را تا 80 درصد کاهش می دهد بدین معنی که میزان تحمل بار توسط کشو را به میزان قابل توجهی ارتفا می دهد.

ابزارآلات نصب  و محل نصب ریل

وسایلی که برای نصب ریل کشو استفاده می شود معمولا پیچ و دریل است. همینطور، محل مناسب برای نصب ریل کشو کناره های کشو می باشد که باید اندازه آن ها گرفته شود. البته لازم است بدانید که ریل کشو ساچمه ای از کناره ها به دیواره کشو نصب می شوند در حالیکه ریل تاندم از زیر کشو معمولا نصب می شود. بر روی یک ریل ساچمه ای سوراخ های متعددی برای نصب آن روی محل مورد نظر وجود دارد.

محل مناسب نصب ریل یکی از فاکتورهاییست که در هنگام نصب حتما باید درست انجام گیرد چرا که اگر این قسمت از نصب ریل اشتباه انجام شود میزان تحمل بار توسط ریل درست انجام نخواهد گرفت.

طول کشو

با توجه به اندازه یونیت کشو طول آن برای مطابقت با ریل کشو اندازه گیری می شود.طول کشو به عنوان یکی از طویل ترین ابعادی که باید اندازه گرفته شود محسوب می شود. ریل کشو معمولا به صورت دو تکه ساچمه ای و سه تکه ساچمه ای وجود دارد که طولانی ترین سایز آن یعنی سه تکه ساچمه ای تا 50 سانت باز می شود.

انتخاب ریل صحیح مناسب می تواند تفاوت بین یک مشتری خشنود و یک مشتری ناراضی که سال ها با انتخاب اشتباه خود دست پنحه نرم می کند باشد. در پایان لازم است بدانید که کشو شما چه میزان بار را قرار است تحمل کند تا بتوانید ریل صحیح، شیوه نصب مناسب و نوع حرکتی و موشن آن را به راحتی تشخیص دهید.

امیدوارم به عنوان سخن آخر این مقاله برای شما مقاله ای پربار و مثمر ثمر واقع شده باشد. تیم تخصصی فروشگاه ایما یراق به عنوان مرجع فروش انواع یراق الات واقع در تهران به صورت آنلاین و حضوری در خدمت رسانی به شما دوست عزیز در سراسر کشور با ارسال سریع کالا آماده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.