خرید آسان، سریع و راحت از محصولات سایت : 2236117-0910
خرید آسان، سریع و راحت از محصولات سایت : 2236117-0910

مدلهای دستگیره کابینت رو بیشتر بشناسید!

طراحی یک آشپزخانه به سادگی دنبال کردن یک دستور پخت غذا نمی تواند باشد. تصمیمات متعدد سورپرایزکننده ای برای گرفتن و انتخاب انواع دستگیره های خاص کابینت وجود دارد که معمولا انتظار آن مقدار تغییر را از آن نداریم. بسیاری از آشپزخانه ها به ترکیبی دقیق از دستگیره ها و یراقالات دیگر نیاز دارند. گزینه هایی که برای سایز، استایل و نصب دستگیره ها وجود دارد بسیار فراوان است. بنابراین، بسیاری از آشپزخانه ها به ترکیبی نیاز دارند که از قبل در مورد آن تحقیق و تدبیر شده است. در این مقاله سعی بر آن داریم که یراق کابینت خود همچون دستگیره های خاص کابینت مثل دستگیره کابینت آویز، دستگیره کابینت توکار و یا دستگیره کابینت کریستالی با طرحی مدبرانه نصب کنیم.

چرا بهتر است دستگیره تک پیچ و دو پیچ کابینت را با یکدیگر ادغام کنیم؟

دو دلیل ساده وجود دارد که شما را به استفاده از بیش از یک سبک دستگیره ترغیب می کند. از نظر استایل و دکوراسیون داخلی آشپزخانه ترکیب دستگیره تک پیچ و دو پیچ می تواند شخصیت زیادی به آشپزخانه شما بدهد. خصوصا در یک آشپزخانه بزرگ حتما لازم است که از هر دو سبک دستگیره استفاده کنیم. این کار از تکرار جلوگیری کرده و روح جدیدی به آشپزخانه شما می دهد.

از نقطه نظر عملکردی، برخی از کابینت ها برای نصب انواع خاصی از دستگیره های کابینت مناسب تر هستند. برای مثال آشپزخانه ای که در تصویر می بینید  دستگیره هایی با مدل گرد شده برای درب های لولایی دارد. این آشپزخانه برای چرخاندن درب ها از دستگیره های گرد و برای کشوهای بیرون کشنده از دستگیره های دو پیچ حالت داده شده استفاده کرده است. هیچ دستگیره ای به تنهایی برای ایجاد آشپزخانه ای ارگونومیک کافی نخواهد بود چرا که هر کدام از قسمت های کابینت آشپزخانه برای برنامه ای خاص طراحی شده اند و نیاز به دستگیره خاص خود دارد.

انواع  دستگیره های خاص کابینت

حال که صحبت از مدل های خاص دستگیره کابینت با توجه به کاربری آشپزخانه و مدل درب آن شده است بهتر است چند مدل از دستگیره های خاص کابینت که به تازگی به بازار آمده اند به شما معرفی گردد.

دستگیره کابینت آویز

این نوع دستگیره حالتی تزیینی دارد و به درد کشوهایی که حالتی کلاسیک داشته و بار زیادی تحمل نمی کنند می خورد. ممکن است در آشپزخانه خود و یا در هر نقطه از آپارتمان کشو و یا دربی وجود داشته باشد که سبک بوده و به سبک کلاسیک طراحی شده باشد، اینگونه درب ها قابلیت نصب دستگیره کابینت آویز را دارند.

دستگیره کابینت توکار

حتما درب های ریلی که اخیرا برای کمد دیواری ها نصب می شوند را مشاهده کرده اید، اگر بر روی این درب ها دستگیره معمولی تک پیچ یا دوپیچ نصب شود در هنگام باز کردن درب ریلی دستگیره ها به هم برخورد می کنند و در واقع امکان باز کردن درب وجود ندارد. برای حل این مشکل دستگیره کابینت توکار طراحی شده و با ایجاد برش روی درب ریلی این دستگیره ها را به صورت توکار روی درب ریلی نصب می کنند تا درب های ریلی به هنگام غلتیدن روی یکدیگر بتوانند از روی هم رد شده و با یکدیگر برخورد نکنند.

دستگیره کابینت کریستالی

نوع دیگری از دستگیره کابینت که اخیرا وارد بازار شده است دستگیره کابینت کریستالی می باشد که جلوه ای بصری و چشم نواز دارد. دستگیره کابینت کریستالی با پایه های طلایی، نقره ای، زیتونی یا مسی و دارا بودن نگینی کریستالی بر روی خود اخیرا مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته و در حالی که قابلیت نصب بر روی کشوهای سبک دارند مورد مصرف قرار می گیرند.

نکاتی برای ترکیب درست دستگیره های آشپزخانه

بیایید به این فکر کنیم که چگونه دستگیره های کابینت را با یکدیگر ترکیب کنیم تا همه چیز کاربردی به نظر آید در حالیکه زیبا و منظم هم باشند. در نهایت بسیاری از سبک ها به نظر و راحتی شخص تصمیم گیرنده بستگی دارد اما در اینجا چند دستورالعمل وجود دارد که به ساده سازی فرایند تصمیم گیری کمک می کند.

  • دستگیره کابینت خود را به کمک یک طراح آشپزخانه انتخاب کنید

از یک طرح تکی استفاده کنید. اگرچه حتما امکان هماهنگ سازی نصب دستگیره در طرح های مختلف وجود دارد اما بسیار آسان تر و امن تر است که شکل دستگیره دوپیچ و دستگیره تک پیچ را در یک طرح سینگل انتخاب کرد. این کار به صورت اتوماتیک یک حس هماهنگی در میان اجزای کابینت ایجاد می کند و تفاوت بین استایل ها را کمتر جلوه می دهد.

  • در مورد تعداد کشوها و درب ها فکر کنید

دستگیره کابینت معمولا وقتی در مکان های چندگانه استفاده می شود جلوه زیباتری به کابینت ها می دهد. این بدان معنی است که به عنوان مثال یک دستگیره تک پیچ اگر در نقطه ای تکی قرار بگیرد زیبایی چندانی نداشته و عجیب به نظر می آید. بنابر این بسیار آسان تر خواهد بود که در یک آشپزخانه بزرگ از تعداد زیادی دستگیره استفاده کنیم.

اگر آشپزخانه شما کمتر از 20 درب و کشو دارد بسیار مطمعن تر خواهد بود که از دو تایپ دستگیره استفاده کنید. در یک آشپزخانه متمرکز با کمتر از 12 درب و کشو ایده ای مناسب خواهد بود که فقط از یک نوع استایل دستگیره استفاده کنید.

این قانون به طور حتم نباید رعایت شود اما رعایت آن معمولا جلوه ای منظم تر در آشپزخانه ایجاد می کند.

3-از یک استایل برای کابینت های دیواری و از یک استایل دستگیره برای کابینت های زمینی استفاده کنید.

یک گزینه عالی برای هماهنگی ظاهر کابینت ها استفاده از یک نوع خاص دستگیره برای کابینت های بالایی و نوعی دیگر برای کابینت های پایینی خواهد بود.برای کابینت های دیواری از دستگیره های تک پیچ  استفاده کنید چرا که این کابینت ها معمولا بار سنگینی به دوش نمی کشند. برای کابینت های پایین نیز می توانید از دستگیره های طویل استفاده کنید چرا که در کابینت های پایین اغلب از کشو استفاده می شود که بار سنگینی از وسایل آشپزخانه را تحمل می کند.

  • مقیاس را در نظر بگیرید.

این نکته بسیار نزدیک به مورد قبلی است و می تواند در ترکیب دو یا سه سبک کاربرد داشته باشد. گاهی اوقات با ترکیب دو یا سه دسته از دستگیره ها که بسیار به هم شبیه هستند اما دقیقا مشابه نیستند می توانید با توجه به اینکه مقیاس بزرگی در اختیار دارید سبکی خاص خود ایجاد کنید.

  • سخن آخر: بلند مدت فکر کنید.

در نهایت سبک دستگیره ها ممکن است تغییر کند و شما بخواهید طرحی جدید دراندازید. پس بهتر است هنگام نصب دستگیره ها به سوراخ هایی که در کابینت های شما ایجاد می شود دقت کنید. این مهم است که همه سبک ها و استایل های گوناگون را مورد بررسی قرار دهید و انتخابی شایسته به خرج دهید. از سبکی استفاده کنید که هم امروز شیک و کاربردی باشد و هم فردا.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.